Tur i oturen flickor och pojkar!

Imorgon har jag matteprov. Matte C. Det är verkligen helt sämst. Tråkigt och jag har inget intresse för det för fem öre. Har försökt plugga idag. Jag fick ju tillbaka mina böcker och grejer. Har en liten historia att berätta om det faktiskt!

Jag försov mig i fredags - med hela 10 minuter, med flit! Erkänn tuffing jag är? Men i vilket fall som helst. Jag packar ner mina skolböcker och min miniräknare, dyr och stor som en tegelsten - varför skall man vara så higtech jämt? I vilket fall som helst, när jag skall gå av vid skolan från bussen är jag helt stuper stressad.
Jag står i kaféet även om jag var sen, för jag är illa tvungen till att ha mitt morgonkaffe, då jag upptäcker att min påse är borta. Jag rusar ner med kaffet i handen till matte-lektionen jag är sen till och får ur mig något som lät:
"Min påse, på bussen, wah wah, stressad, wah wah, måste ringa, kommer så fort jag kan!"

Jag ringer Västtrafiks hittegods och de ber mig ringa på måndag igen.
Jag ringde idag och vet ni vad?
Jag fick tillbaka min påse med alla böcker i! Woho - aldrig har jag varit så glad över att få skolbäcker? Jaja, nu är jag tillbaka i läget då jag öbskar att jag inte kunde något för jag glömt böckerna på bussen och de hade farit till typ Afrika eller något.

Puss och kram, Rebecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0